Kuidas ma endale neli väikest põrssakest sain

Üle kahe nädala on mu korteris käinud vilgas elu. Elu suure tähe, nelja käpa ja piiksuvate häälekestega. Olen augustist alates Kassiabis vabatahtlik olnud, kuna leidsin, et see on asi, mis mulle väga südamelähedane on. Hüljatud kasside elu paremaks tegemine. Hetkel ka ainuke heategevuse liik, mis mulle korda läheb. Ma ei tea, kas asi on mu noores vanuses või selles, et mul endal lapsi pole, aga kohe üldse ei pane laste heaks annetama või näppu liigutama. Samas, kui loen  nukraid kirjeldusi ühe või teise kassi saatuse kohta, siis hakkan väga kergelt nutma. Sõna otseses mõttes. Täiesti uskumatu, et nii pisikestele kaitsetutele olevustele üldse kuidagi haiget saab teha. Kuigi ka minus on peidus mingi väärakas sadist. Kui kolm aastat tagasi Miu sain, oli ta nii pisike, et mitu korda mõtlesin, et saaksin ta lihtsalt katki pigistada. Nii väike, nii lihtne. Aga ma poleks seda kindlasti mitte kunagi teinud. Säärased mõtted ehmatasid mind ennastki. Väga.

Oktoobrist hakkasin siis neljale pisikesele kassipojale ka hoiukodu pakkuma, st nad elavad-kasvavad minu juures seni, kuni endale päriskodud leiavad. Kiisud leiti Tartumaalt Vatslast. Tegu taaskord suvilakassidega, keda praegusel aastaajal siit-sealt tilgub. Ühe vanapaari suvilasse ilmus tiine emane, sünnitas 1. septembril ja lasi ühel hetkel jalga, kuna olevat olnud “metsik”. Tundub, et oma pisikeste kasvatamisega sai ta küll hästi hakkama. Nad oskasid väga kenasti ise kastis käia. Sõid küll nagu neli väikest põrssakest: kõik neljakesi korraga käppapidi kaussi ja toitu lendas igas suunas. Praeguseks on lauakombed paranenud.

Kiisud tulid kiirelt ja ootamatult ning see tähendas, et mul oli üks väga kiire kolmapäev, mille jooksul käisin Spartas joogas, koristasin Kassiabi majas mitu tuba ära (minu iganädalane kohustus), ostsin mänguasju ja kassitoitu, võtsin neli piiksuvat karvakera vastu, küpsetasin lavašikrõpse ja käisin Kristjani sünnipäeval.  Pärast hiljem lesisin veel kassipoegade toas ja lasin enda otsas ronida. Jah, neil on oma tuba. Mul on avatud plaaniga kodu, kus esik, köök, elutuba ja magamisnurk moodustavad terviku ning eraldi asub veel üks tuba, kuhu need pisikesed majutasingi. Esimesed 24 tundi olid ärevad. Juba sünnipäevalt koju tulles avasin toaukse värinaga: kas on ikka kõik neli alles ja terved? Uni oli rahutu. Peale selle, et Miu kell viis mu voodi kõrval krabistama hakkas, ei lasknud ärevus väikeste pärast rahus olla. Ukse all on neil päris suur pragu. Kartsin, et poevad läbi ja tulevad uitama. Ei mahtunud.

Esimesel ööl nägin unes suuri kassikakahunnikuid ja need valmistasid mulle suurt rõõmu. Enne, kui uinusin, olin kahte agaramat kastis näinud ja ootasin ka teiste sooritusi. Internetiavarused ja kassipäästjate blogid olid mu piisavalt hirmunuks muutnud. Kui ei kaka, võib see toit sisse kinni jääda ja siis tekib roiskumine, seest mädanemine. Kassipoeg läheb ühel hetkel lõhki. Sõbrad nägidki varsti Facebookis rõõmusõnumit, et ka kõige pisem, Kribu, hakkas kakama.

Lapsukesed on tänaseks kasvanud. Ka pisike Kribu on 200 grammi või enamgi juurde võtnud. Kaalumine on niivõrd raske ülesanne, kuna need ei püsi pudeliski paigal ja köögikaalu näit muutub kiirelt. Mure oli küll, et teistest kolmandiku võrra tillum, aga mängib hoogsalt ja sööb nagu õgard, nii et ei tohiks muretseda. Ehk varsti külastame ka arsti. Ussirohi on antud, mõne päeva pärast saab vaktsineerida.

Kassipojad on iseloomuga. Praeguseks on mulle pesakonnast alles jäänud 2 tükki. 2 kolmevärvilist kaunitari võeti kiirelt ära ja tahtjaid oli kummalgi enam kui 3. Must-valgetel soovijaid olnud pole, aga küll tekib, kui neile kenad tutvustused kirjutan. Lõbusad ja mänguhimulised on nad nagunii. Hetkel ma sellega ei kiirusta. Eile saabus ka mu uus päriskass Mjauki ning olgugi et ta luusib veel arglikult ringi näivad just kassipojad teda välja meelitavat. Mjauki mängis just Kribuga ennastunustavalt. Ehk varsti hakkab ka mind ligi laskma. Tänaseks siis kõik.

Lisa kommentaar

