Lahtipakkimine

Asju kokku ja uues kohas lahti pakkides olen nii mitmelgi korral seisnud silmitsi minevikus kogunenud pahna ja samas ka pärlitega. Kust ma nii palju riideid/raamatuid/imelikke ideid täiskirjutatud paberit sain? Kogusin. Õnneks käivad aeg-ajalt ka säärased tujud peal, mil saan asjadest suurtes kogustes lahti. Näiteks siis, kui viin kaks kotitäit vanu riideid kaltsukasse uusi omanikke ootama. Hetkelgi täitub üks kilekotike esikus vanade kottide ja muu kraamiga, mida ma enam ei vaja. Seda tuleb teha. Muidu ei mahu ühel hetkel enam tuppa ära. Elamis- ja hingamisruumi on alati vaja. Pealegi kiidab feng shui kodukujundus heaks vähemate asjade omamise. Mina ka. Kui liiga palju kraami asub liiga vähestel ruutmeetritel hakkab pigistama. Pigistab kinni rõõmu- ja loomekanalid. Seetõttu olengi õnnelik, et Kalamaja korteris on avarust. Õnneks pole ka palju eelmiste elanike asju ja võib-olla läheb veel natuke midagi ära. Eks tuleb tädiga suhelda. Vaatab, kas ta tunneb siit millegi järele puudust. 

Haapsalu korteri tegin tühjaks juulis. Viskasin rohkem kui viis suurt kotitäit paberikraami ära. Milline vabadusetunne! Olgugi et ema arvas, et kunagi tahan äkki kõiki neid vihikuid sirvida ja vaadata. Keemia valemid? Ei usu. Ma saan aru, et igasugused loomingulised katsetused säilivad. See on loogiline. Kirjutuslaua kõrval on mul hetkel üks roheline karp, mis sisaldab mõningaid märkmikke ja vihikuid ja muid suvalisi paberilehekesi, kuhu mõni säravam idee kirja on läinud. Neid võib tõepoolest kunagi vaja minna, et luua midagi uut. Samas ootab paberikonteinerisse reisimist suur virn tagasisidet minu magistriõppe ajast. Ei saa ju kõiki neid lehekesi alles hoida. Paar õppejõudude kommentaaridega väärtuslikumat kriitikat/tagasisidet hoidsin alles. Kunagi müün miljonitega eBays maha! Tegu ikkagi tunnustatud (vähemalt Inglismaal) loomeinimestega, kes auhindugi saanud ning, üllatus-üllatus, vaevusid minu loominguliste heitlustega tegelema. See aasta loovkirjutamist õppides oli kindlasti eneseleidmise aeg. Ja samuti arenemise periood. Ma olen nii palju juurde õppinud. Samas, äkki olen lugemisrõõmu ära rikkunud. Näiteks ostsin Inglismaal käies lennujaamast raamatu, mis lihtsalt kutsus oma pealkirja ja kaanekujundusega ning on tõepoolest väärt lugemine. “The Particular Sadness of Lemon Cake”. Läbi veel ei ole, aga ühistranspordiga linna ja Sparta vahet kolistades neelan sõnu ahnelt. Hiljem kirjutan ehk lähemalt. Igatahes, kui esimestest lehekülgedest edasi olin jõudnud, hakkas kohe kriipima see, et peategelasest jutustaja on 9-aastane, aga kasutab täiskasvanulikke väljendeid ja mõtleb kuidagi küpselt. Eriti arenenud laps? Ei. Autor tahtis jätta muljet, et tüdruku vend on nende pere geenius, tüdruk aga “tavaline”. Ma ei teagi nüüd. Hiljem harjusin ära ning lugu on nauditav läbi tüdruku silmade, aga siiski … Kahtlane, et ta vanemate kohtumisest nii palju teab. Kas tõesti jäi ema jutustusest nõnda palju meelde? Kas emad räägivad oma lastele nii palju? Ma ise oleks arvatavasti kirjutanud kolmandas isikus ja vahetanud vaatepunkte (nagu ma teen oma romaanis), aga võimalik, et siis kaotanuks midagi sellest intiimsusest, mis praegu minategelasega on. Teema on köitev. Ta suudab süües toidu valmistaja emotsioone tunda. Huvitaval kombel hakkab ta võimalikult töödeldud toitu sööma, mis inimestega vähe kokku puutunud on. Ema piiritu kurbus on liiga koormav ning seetõttu on kodused eined alati piin. Raamat avab ukse toidumaailma, kirjeldades mõneti kummalist suhet söömisega. Toit on minu suur lemmikteema ja seega olen võlutud. Aga teinekord pikemalt.

Vannitoa kanalisatsioonil on kalduvus ummistuda. Oh seda õudust, kui pesin pesu ja duširuum solgiveega täitus. Nüüd tundub kombes olevat. Eks kummipump, torusiil, söögisooda ja äädikas tegid oma töö. Loodetavasti püsib ka. Feng shui kohaselt asub vannituba korteri vanemate jaotuses. Torud umbes = probleemid vanematega. Neid on mul ainult üks muidugi. Vanavanemad? Kummalisel kombel oli nii, et kui kummipumbaga seal ringi roomasin ja ummistusega tegelesin, helistas Toronto vanaema. Täpselt samal päeval. Seos? Otsitud seos? Ütlesin, et ta mulle tekke ja panne ja mida iganes ta veel tahtis teele panna ei saadaks. Köögikapid on kah kraami täis. Köögividinaid ostaks aga muidugi alati rõõmsalt juurde. Samas, kuna siin juba oli asju ja ise tõin Haapsalust kaasa, on mul praegu kaks rösterit ja kaks võileivagrilli. Enam kui küll. Mikrolaineahjusid on ka kaks, aga loovutasin enda oma Karlile. Nagu ka tolmuimeja. Las elab ja toimetab Nõmmel mõnusalt. 

Müstiline. Ruutmeetreid on palju, aga teise inimese asju eriti ära ei mahuks. Eriti, kui see teine tuleks ka sama suure hunniku raamatutega. Ja ma pole kõiki raamatuid veel küla pealt kokku korjanud. Hea muidugi see, et meestel on üldjuhul nii vähe riideid, et mahutab ühele riiulile ära. Nii palju ruumi vajadusel ikka leiaks. Hetkel laiutan suures garderoobikapis + veel ühes kapis, kus isegi spordisokkidel on eraldi sahtel ja rinnahoidjad ja aluspesu on eraldi riiulitel.

Miu, minu vana sõber ja lapse aseaine, kuna hetkel veel päris lapsekesi saada ei taha. Jõuab. 30. eluaasta on veel kaugel. Küll selleks ajaks saab vanaemade ohked vaigistatud ja üks pisike karjuv pambuke neile sülle visatud. Praegu on mul Miu. Minu 3-aastane sale emane kiisuke, kes viimasel ajal küll rohkem magamise ja kvaliteettoidu õgimisega tegeleb. Peagi tuleb temasse mängulusti süstima sarnase välimuse ja iseloomuga Mjauki, kelle võtan Kassiabist. Üks endine tänavakiisu saab kodu ja mul on seltsilisi topelt. Rõõm. Mjauki on hetkel natuke probleeme. Nahaseenekahtlus. Kolmapäevaks saab teada, kas ta läheb mitmenädalasele tabletikuurile või tuleb mulle koju. Olevat raske talle tabletti anda ning seepärast ma teda enne ei saa, kui kõik korras. Samuti ei tohi Miud nakatada. 

Lõpetuseks paar rida ühelt märkmepaberilt, mille oma asjade hulgas sorteerides leidsin:

 

Siis, kui maha kukub kinnas

ja jalge alt kaob pinnas,

märga mulda tõmban ninna.

Oh, lähme palun linna!

Lisa kommentaar

